«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

گزارشی از یک مجموعه تلویزیونی که این روز‌ها در مشهد فیلم‌برداری می‌شود | کارآفرینی با «مهربانو»

  • کد خبر: ۷۸۱۶۷
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
گزارشی از یک مجموعه تلویزیونی که این روز‌ها در مشهد فیلم‌برداری می‌شود | کارآفرینی با «مهربانو»
مجموعه تلویزیونی ۱۰۰ قسمتی «مهربانو» این روز‌ها در مشهد مراحل ضبط خود را پشت سر می‌گذارد. سریال «مهربانو» در قالب مجموعه داستانی با ژانر آموزشی به معرفی کسب و کار‌های خانگی برای بانوان سرپرست خانوار می‌پردازد و هدفش توانمندسازی بانوان در رشته چرم دوزی است.

سمیرا شاهیان | شهرآرانیوز - مجموعه تلویزیونی ۱۰۰ قسمتی «مهربانو» این روز‌ها در مشهد مراحل ضبط خود را پشت سر می‌گذارد. سریال «مهربانو» در قالب مجموعه داستانی با ژانر آموزشی به معرفی کسب و کار‌های خانگی برای بانوان سرپرست خانوار می‌پردازد و هدفش توانمندسازی بانوان در رشته چرم دوزی است. بخش‌هایی از این مجموعه تلویزیونی در مشهد و بخش‌هایی نیز در روستا‌های اطراف ازجمله کنگ تولید می‌شود و برخی از بازیگران آن نیز به لهجه مشهدی صحبت می‌کنند.

 

ایرج قهرمانی کارگردان مجموعه تلویزیونی «مهربانو» قصد دارد پس از پایان این کار در اواخر اسفند ۱۴۰۰، چهار سناریو دیگر در حوزه‌های اشتغال زایی متفاوت، ازجمله صنایع دستی، منجوق دوزی، سنجاق دوزی، دوخت روی پارچه و پرورش شترمرغ را تولید کند. هرکدام از این فیلم نامه‌ها در ۳۰ تا ۵۰ قسمت از اردیبهشت ۱۴۰۱ تولید می‌شود. او گفته در بخش مربوط به پرورش شترمرغ، زندگی بانویی را به تصویر می‌کشد که با دو رأس شترمرغ کارش را شروع کرده و اکنون ۲۹ کارمند دارد.


همچنین مجموعه در حال ساخت دیگر ایرج قهرمانی، طراحی مسابقه‌ای به نام «کاریزما» در حوزه استعدادیابی است که پس از پایان ماه‌های محرم و صفر ضبط و تولید می‌شود. این مسابقه چهار بخش گویندگی، مجریگری، خوانندگی و طراحی مد و لباس را دارد و در سه بخش که هر کدام شامل سه بخش راستی آزمایی، داوری و اعلام نتایج و برنده هاست پخش خواهد شد.


گزارشی از یک مجموعه تلویزیونی که این روز‌ها در مشهد فیلم‌برداری می‌شود | کارآفرینی با «مهربانو»

 

سیر داستانی برای ایجاد اشتغال زایی

به گفته کارگردان مجموعه تلویزیونی «مهربانو»، این سریال بازیگران متعددی دارد که امید انتظاری در نقش جواد دربندی از بازیگران اصلی است. ملیحه نعمتی به عنوان بازیگر مکمل نقش مادر جواد دربندی را بازی می‌کند و مرجان محمدی نیز در نقش مهربانو، در حوزه آموزش اشتغال زایی و کارآفرینی ایفای نقش می‌کند. در این سریال می‌بینیم جواد دربندی مسیری که در این چهل سال رفته اشتباه بوده است و با شیوه‌ای که پیش گرفته به درآمد و کار ثابت دست پیدا نمی‌کند؛ بنابراین اشتباهاتش را اصلاح می‌کند تا به شغلی پایدار دست پیدا کند.


قهرمانی می‌گوید: در این سریال تلاش دارد با پیش بردن خط سیر داستانی، مشکلات زیادی که کارآفرینان با آن روبه رو هستند به تصویر بکشد. از طرفی قصد دارد نشان دهد چگونه می‌توان با سرمایه‌ای اندک و گاهی در حد صفر شروع به ایجاد شغل و کارآفرینی کرد.
به گفته او، در قالب این کار، قرار است روستا‌های اطراف مشهد و جاذبه‌های گردشگری، ظرفیت‌های اشتغال زایی و بنا‌های تاریخی آن‌ها نیز معرفی شوند.


عوامل مجموعه تلویزیونی «مهربانو» تاکنون به روستا‌های کنگ، زشک و روستایی از توابع کلات، سفر و ۱۷ قسمت از این مجموعه را ضبط کرده اند. قهرمانی می‌گوید: نیمی از لوکیشن‌ها (محل‌های فیلم برداری) از روستا‌های اطراف مشهد انتخاب شده اند و در آنجا‌ها فیلم برداری می‌شود و بقیه در مشهد است.
تاکنون پیش بینی‌هایی برای آغاز پخش «مهربانو» شده است، اما کارگردان این مجموعه تلویزیونی بیان می‌کند: ما باید دست کم ۲۰ قسمت تدوین شده داشته باشیم تا برای پخش اقدام کنیم. احتمال می‌دهیم از اواخر ماه صفر امسال شروع به پخش سریال کنیم.


به گفته او، از سه شبکه استانی خراسان رضوی و شبکه تهران و شبکه مجازی ایران کالا به او پیشنهاد پخش داده اند، اما هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است. قهرمانی می‌گوید: تمایلم پخش سریال در فضای مجازی است، ولی کار را به شبکه استانی خراسان رضوی خواهم داد، زیرا هم این اثر در مشهد فیلم برداری و تولید شده است و هم ممکن است حق سریال در فضای مجازی ادا نشود.


کارآفرینی با «مهربانو»

 

مجموعه تلویزیونی «مهربانو» و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

عاطفه دائمی، نویسنده سریال «مهربانو» سومین همکاری اش با ایرج قهرمانی را تجربه می‌کند و با دعوت او مشغول به نوشتن فیلم نامه این مجموعه تلویزیونی شده است.


او پیش از این فیلم نامه مجموعه‌های «پروانه ها» (۱۳۹۹) و «توبه» (۱۳۹۷) را که به کارگردانی ایرج قهرمانی برای پخش از شبکه مجازی تولید شده بودند نوشته است. همچنین در مجموعه تلویزیونی «فاخته» سال ۱۳۹۶ به عنوان کمک نویسنده فعالیت داشته است و داستان‌هایی به نام‌های «پسری که یک شبه مرد شد» و «ملک‌ابراهیم و ملک اسماعیل» را برای رده سنی کودکان به نگارش در آورده است؛ و داستان «دیو زیرزمین مامان بزرگ» او نیز قرار است به صورت کتاب چاپ شود.


دائمی می‌گوید: نوشتن سناریو «مهربانو» از فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده است. به گفته او، تولید و ساخت مجموعه تلویزیونی «مهربانو» با توجه به اهمیت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و لزوم حمایت از مشاغل خانگی و کارآفرینانی که بیشتر اوقات به چشم نمی‌آیند، ولی کار‌های بزرگی رقم می‌زنند مهم است. این نویسنده می‌گوید: در این مجموعه تلویزیونی تلاش کرده ایم نشان بدهیم همیشه برای راه اندازی کسب و کار‌های خانگی نیازی به گرفتن وام‌های کلان و صرف هزینه‌های گزاف یا جلب حمایت از سازمان‌های دولتی نیست. خیلی از اوقات می‌شود با سرمایه اندک، ولی با بازدهی بالا کسب و کار‌هایی راه بیندازیم که سوددهی خوبی دارند. البته زنان سرپرست خانوار که قصد داریم توانمندی‌های اقتصادی و حرفه‌ای آن‌ها را به نمایش بگذاریم بدون شک در این مسیر مشکلات و چالش‌هایی دارند. ما سعی کرده ایم چالش‌ها و مشکلاتی که مهربانو‌های خراسان و روستا‌های اطراف با آن‌ها روبه رو می‌شوند را در قالب سریال نشان بدهیم و در آخر نیز یک راهکار و ایده معرفی کنیم تا بتوانند به درستی از این چالش‌ها عبور کنند.


او می‌گوید: امیدوارم این مجموعه تلویزیونی برای کسانی که هنری دارند یا می‌توانند محصولی را در خانه یا کارگاه‌های کوچک تولید کنند ایجاد انگیزه کند و برایشان راه ورود به موقعیتی نو و تازه باز کند.


دائمی پس از پایان این کار مشغول نوشتن فیلم نامه دو مجموعه تلویزیونی دیگر در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در زمینه تولید صنایع دستی می‌شود.


از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به صادق گل محمدی در نقش شوهرخاله و علی نجاتی در نقش فرزند جواد دربندی اشاره کرد. مازیار پرویز و مهدیار انتظاری و ضحی قربانی نیز بازیگران کودک این مجموعه تلویزیونی در کنار بازیگران مهمان متعدد به شمار می‌آیند.


دیگر عوامل این مجموعه تلویزیونی از جمله ابراهیم شکوهی دستیار کارگردان، محمد دشتی صدابردار، محمد مهدی قهرمانی تدوینگر و شقایق فرشچیان گریمور هستند. نویسندگی متن نیز به قلم عاطفه دائمی است.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->